Tomteskägg och scenskräck

Jag håller nästan fullständigt med Jessica som skrev i det föregående inlägget om julskyltningen.
Något/någon åkte karusell i min mage minuterna innan jag mötte upp tjejerna och vi begav oss till Maria Kyrkan för att skämma ut oss. Trots att jag alltid har gillat att sjunga, och att jag gick i musikklass från 7an till 9an så hatar jag att sjunga inför folk. Jag sjunger knappt inför min mamma, och OM det skulle hända så handlar det om någon skämtlåt.
Min "scenskräck", som vi kan kalla den är egentligen konstig. Jag har upträtt inför hundratals människor på t ex. Konserthuset när jag var yngre. Kanske var det inte lika läskigt eftersom det var jag och nästan 100 barn till som visade upp oss?

I alla fall, tillbaka till Julskyltningen.
När vi var framme vid vår "scen" plockade Jessica (som tur var) fram TVÅ tomteskägg. Utan det där skägget hade jag aldrig klarat mig igenom vårt pinsamma juluppträdande, då vi fick många konstiga blickar från folket som gick förbi.
Efter ett par låtar var vi äntligen klara och skyndade oss därifrån med snabba steg.

Imorgon stundar ett nytt uppdrag, men det får bli en överraskning tills nästa gång ni kikar in för att läsa om våra upptåg.

/Emma

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ush, jag hade aldrig vågat att sjunga sådär för folk..

2009-03-03 @ 09:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0