Fackeltåg för mänskliga rättigheter

Jaha, nu är mitt hår på bild i dagens Hd tidning. Anledningen är att jag, Erica och Emma gick med i ett Fackeltåg för att hedra att de mänskliga rättigheterna fyllde 60 år. Klart att det är en bra grej men vi gick mest med på det för att slippa lektionen och för att det är lite spännande. Jag gillar demonstrationer och upprymdhet med flera hundra människor som är arga över något. Jag brukar inte bry mig så mycket om vad demonstrationen handlar om, bara jag inte går i ung vänster tåg eller något sådant. När vi kom till biblioteket där vi skulle samlas så stod det ungefär tio personer från medieprogrammet där och vår samhälles lärare Jan- Erik. Då ville jag bara springa därifrån för att det kändes så mesigt att gå ett fackeltåg med tio personer. Efter många om och men stod jag där i mitten av tåget med Emma och Erica på varsin sida och de hade en fackla i handen. Innan det bar av så hade det samlats ungefär 60 personer och jag kände mig lite bättre till mods. Jag gick hela tiden och duckade för kamerablixtar och undvek att titta på människor som stirrade på oss när vi parerade fram på Järnvägsgatan med poliseskort. Det var sura bilister som även de stirrade på de hemgjorda bandrollerna och på oss.  Vi kom tillslut fram till Konsul Olssons plats där komikern Anna-Lena Brundin gjorde ett framträdande. Vi smet efter stund för våra fötter hade frusit till is och avslutande det hela på donken med en fet hamburgare i handen, efter att hela dagen ägnat FN, barn och andra människor värmande tankar.

/ Jessica

Fackeltåg
Bild lånad från HD.

Kommentarer
Postat av: Jenniie

ganska tradi grej endå.... :/ kan ni ente hoppa bungejump eller nått?? :D kraam

2009-03-03 @ 11:26:54
URL: http://jenniiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0