Ett dopp i havet


En dag bestämde vi oss för att vi skulle prova att vinterbada. Jag har ingen aning om hur vi kom på den briljanta idén men ett argument var i alla fall att ingen av oss hade provat det innan.
När vi vandrade längs vattnet på väg till Pålsjö så var jag väldigt skeptisk och klagade konstant på att det såg otroligt kallt ut i vattnet. Jag har badat i isvak en gång tidigare men att bada i havet är ju helt annorlunda. När vi väl kommit fram så blev jag bara mer och mer positivt inställd. När vi satt i bastun och såg ut över vattnet såg det inte lika kallt och skrämmande ut längre. Ju längre tid vi satt inne i bastun, ju mer ville jag hoppa i vattnet och svalka av mig. Efter att vi suttit i bastun ett tag tog vi mod till oss och sprang ut i blåsten. Vi slängde av oss handdukarna och hoppade i det iskalla vattnet. Det var så uppfriskande att vi gjorde det en gång till efter yttligare ett besök i bastun. Kameran krånglade när jag skulle fota Erica och Emma i vattnet och de fick våndas lite extra innan jag kunde fota dem. Vi kommer garanterat göra det här fler gånger och jag har dessutom tipsat alla jag känner att det måste prova att vinterbada, just do it.
/ Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0