Bästa kören på julskyltningen

Att sjunga på stan var något jag verkligen inte ville. Jag var så skraj även fast jag sjungit framför publik innan, men detta var ju en helt annan sak. Men jag försökte se hela grejjen från den ljusa sidan och tänkte att jag skulle ha kul med mina vänner istället för att skämma ut mig.
Jag hade tryckt ut sånghäften till oss med de vanliga julsångena såsom "Nu tändas tusen juleljus" och "Stilla natt" som vi skulle sjunga. Dessa sångerna hade vi ju sjungit sedan vi var barn så att glömma texterna skulle inte vara något problem.
Vi bestämde oss för att stå vid Mariakyrkan och vi förklädde oss i skägg och tomtemössa (dessa förklädnader tog bort mycket av nervositeten).
 När vi sedan sjungit klart kändes det så bra att vi faktiskt vågat.

Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0