Mitt möte med en helt ofarlig orm

Jag var rätt stöddig den där dagen då vi skulle besöka tropikariet "vaddå en liten orm är väl inte speciellt farligt" Jag har aldrig tidigare varit skraj för ormar då spindlar har varit min fobi men detta skulle ändras.


Vi började med att gå en runda runt tropikariet för att kolla på alla andra djur. Lemurerna var väldigt intressanta så där stannade vi lite längre. Spindlarna sprang jag förbi som vanligt.


Sedan var det då det där mötet med ormen. Direkt när jag såg den blev jag rädd. Den var inte stor eller skräckinjagande utan bara liten, slibbig och ettrig.  Den var som en mask på steroider. Och det var nog den där ettrigheten som gjorde mig lite rädd, den var överallt hela tiden.

På de andra tjejerna var den långt ifrån huvudet när den var på deras axlar och det var ju helt okej då att få den för nära huvudet var min största rädsla. Men då när det var min tur så kände jag hur min kropp började skaka och jag blev skit nervös. Ormen sattes på mina axlar men när jag kände hur nära dess huvud var mitt så fick jag panik och sa till dem att ta bort den. Jag som hade känt mig så stöddig och orädd kände mig nu som en riktig mes. Men jag är glad att jag gjort det och jag kan alltid skryta att jag faktiskt haft en orm om axlarna, även fast det bara var i 5 sekunder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0